måndag 4 juli 2011

Ett projekt

Äntligen har vi kommit så långt, att man kan få tid att experimentera lite.
Redan för två somrar sedan köpte jag på rea en bok som hette något i stil med "enkla projekt för trädgården". I den fanns en beskrivning på hur man kan gjuta en kruka med "antik look". Jag blandade betong, sand och torv enligt föreskrift, byggde två lådor att gjuta i, fyllde bottnen av den stora lådan med ett lager bruk, lade i hönsnät och fyllde på med extra bruk. Ställde i den mindre lådan, ställde hönsnät som en korg i mellanrummet mellan de två lådorna och fyllde på med bruk. Proppade ned det, enligt föreskrift och tyckte att jag gjort ett bra jobb. Efter ett dygn skulle den yttre lådan tas bort, för vidarebehandling och torkning. Jag kan väl inte säga att jag blev speciellt förvånad, när jag upptäckte att jag inte alls lyckats med att fylla sidorna så noggrant som jag borde. Där stod jag med något som liknade hönsnät med lite grus omkring. Det var bara att blanda mer bruk och försöka sig på att mura upp sidorna med slev, vilket skall påpekas inte var helt lätt. Jag måste erkänna att jag skulle bli förvånad om hela härligheten över huvud taget håller att röra vid när stödet på insidan också tas bort. Vi får se. Uppdatering följer inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar