måndag 11 april 2011

Trädgårdsdesign

Till sist blev beslutsvåndan för stor, så jag bestämde mig för att göra något drastiskt åt saken. Varför inte slå två flugor i en smäll?! Lära mig lite om trädgårdsdesign, och samtidigt lösa vårt problem.
Nu på onsdag är sista kursdagen i trädgårdsdesign, och vi förväntas då att presentera våra projekt i en liten utställning.
Här en del av mitt.
Om det kommer att se ut så här när vi så småningom blir färdiga, vet jag inte, men nu kliar det i fingrarna..
Lars-Göran, som ansvarar för grävandet,har lovat fylla på grus och sand runt om poolen och flytta "friggan", som står alldeles vilsen mitt i det hela, den här veckan. Då först tror jag att man kan börja skönja konturerna, och man kan se hur ideérna kommer att fungera. Eftersom vi vill hålla den gamla stilen, har vi önskat oss gammalt virke, och det har John vår snickare fått tag i. En gammal lada, som rasat, men som fortfarande har både virke och takstolar, som kan användas igen ligger och väntar på att bli fraktade hem till Tjuvesta. Vi måste nog bygga en ny friggebod, varför takstolarna ju är guld värda. Några plank och vindskydd står ju också på önskelistan. Bland annat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar